Bosch TCA5802 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TCA5802 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Jan van haarlem 08-09-2012
Geschreven voor: Bosch TCA5802 wit

Leuk apparaat, serviceabonnement erbij gekocht ! Al in het eerste jaar scheuren in de lekbank, waterdeksel afgebroken. Toen ik een afspraak wilde maken voor een servicebeurt bleek het abonnement helemaal niet meer te bestaan. Jammer, aldus bosch.
Moeilijk te bereiken, mails worden niet beantwoord. Kortom: geef je geld aan een ander apparaat uit !

picida 07-09-2012
Geschreven voor: Bosch TCA5802 wit

Leuk apparaat, tot dat ie kapot gaat net na de gerantie periode. Omdat hij dan in het 3e gebruiks jaar valt, krijg je een reparatie cq onderhoud van 195 euro. Dit houd voor mij in dat ik voor 625 euro (aanschaf + reparatie) koffie heb gedronken, als ik het laat maken. Nou Bosch eens en nooit meer!

G. Scheffer 07-08-2012
Geschreven voor: Bosch TCA5802 wit

Omdat ik niet echt verstand heb van espressomachines heb ik eerst uitgebreid onderzoek gedaan en goed rond gevraagd omdat het prijzige apparaten zijn. Zoals in andere reviews staat klopt het dat veel verschillende merken misschien niet zo verschillend zijn. Saeco en Gaggia komen uit dezelfde fabriek. Jura, Melitta, Moulinex, Siemens en Bosch komen uit de productiehal van Eugster/Frismag. Tussen Siemens en Bosch zit überhaupt geen verschil op de logostickers na.

Maar er valt natuurlijk wel wat te kiezen. Ik heb voor de TCA5802 gekozen op basis van reviews, prijs en specs. Voordelen zijn het waterreservoir, auto melkopschuimer en reinigingsgemak. Op dit laatste punt lijken Jura en Saeco wat steekjes te laten vallen.

Na een paar maanden gebruik bevalt de Bosch mij prima. Hij is simpel te bedienen en de melk en koffie zijn goed heet en smaakt bovendien prima. Ook de schuim is prima en stevig. De lampjes die het kopje verlichten tijdens het koffiezetten valt goed in de smaak bij de visite. Kritische punten zijn er altijd. Door de vorm van de machine past het kopje nog maar net onder de koffie-uitloop en ik vind de koffiedik- en water opvangbak een beetje klein t.o.v. het waterreservoir.

Al met al ben ik erg tevreden. Hoewel hij volgens mij uit het assortiment gaat is hij volgens mij wel een aanrader.

TinusRuben 12-11-2009
Geschreven voor: Bosch TCA5802 wit

We hebben de bosch nu bijna een jaar en hij bevalt nog steeds heel goed. Na wat research kwam ik er achter dat deze eigenlijk uit de Jura fabriek komt. Met het verschil dat je van deze wel het zetgedeelte er uit kunt nemen en schoonmaken. Bij Jura kan dat meestal niet. Design van Jura is trouwens wel heel mooi (maar vrij duur).

Ten opzichte van de goedkopere bosch TCA5202 is deze heel kompleet. Er zitten net die dingen op die TCA5202 mist. Zoals (superhandig en werkt heel goed) het melkopstoompijpje. Verder temperatuur instellen, hoeveelheid koffie(ook onmisbaar) en (leuk) de kopjesverlichting.
De koffie is lekker en zeker heet genoeg. De cappuccino functie werkt top(wel koude melk gebruiken).

Robert72 15-02-2009
Geschreven voor: Bosch TCA5802 wit

Na eerst gekeken te hebben voor een Saeco (vnl door compactere formaat), uiteindelijk gekozen voor de Bosch TCA5802.
We hebben hem nu enkele dagen in bezit en we zijn zeer tevreden over de werking ervan. De koffiesterkte en waterhoeveelheid zijn simpel in te stellen. Machine is makkelijk te reinigen indien nodig. De koffie smaakt nu al prima, daar waar we nog meerder merken bonen gaan proberen. Ook het zetten van thee water gaat met een simpele draai aan de knop.
Het apparaat ziet er in dewitte uitvoering strak uit. Het geluit dat het produceert is niets meer dan bij andere espresso-machines.
De waterbak, lekbak en bak voor koffieprut zijn redelijk groot zodat je niet na elke koffiekopje de boel hoeft te reinigen / weer te vullen.
Gezien de beperkte bezitsduur kunnen we de duurzaamheid nog niet beoordelen.